nuffnang

Saturday, May 29, 2010

Belon Panas Alor Star, Kedah

update
 Kunjungan ke tapak festival belon panas pada mulanya tertanya-tanya dimanakah belon panasnya, rupa-rupanya acara belon panas bermula pada pukul 6.30petang, maka berjalan2 melawat booth jualan yang ada.Disini juga terdapat pertunjukkan-pertunjukkan lain seperti belon panas kawalan jauh, glider dan
layang-layang selain daripada tapak jualan dan pameran..

Kesukaran mencari parking merupakan perkara biasa bagi mereka yang mengunjungi festival ini. Tapi bernasib baik mendapat parking yang tidak jauh dari tapak festival ini , tak penat..la nak berjalan.

Belon panas kawalan jauh dipertontonkan kepada orang ramai.






orang ramai telah beratur panjang walaupun kaunter tiket belum dibuka hanya untuk membeli tiket untuk menaiki belon panas ini.Harapan untuk naik tidak kesampaian kerana jualan tiket yang terhad bagi setiap sessi penerbangan belon panas ini.

Sekitar gambaran pada waktu pelepasan belon panas ini, 












belon panas terbang tinggi di udara, yang menariknye ada belon panas yang x ada bakul, duduk mcm atas kerusi dengan kaki terkeluar, seram gak tengok.



sempat bermain-main di sawah padi.

Kemudahan yang terdapat di tapak festival ini sangat memuaskan seperti tandas, surau tapak jualan dan pameran yang luas.

ha..ha.. akibat x dpt tiket menaiki belon panas nie, bergambar pun jadila.
untuk maklumat lanjut berkenaan dengan festival belon panas ini boleh la klik disini







9 comments:

NICK IRFAN said...

wah! bestnyer belon panas! bilalah agaknye aku nk dpt naik? adoi... psst mcm mne best ke bro naik belon ni????

✿♥nissa-elhumaira♥✿ said...

Bestnye... Teringin jugak nisa naik hot air baloon tu... Agak2nye bila ek festival belon panas ni nk datang kt melaka pulak??

atoyis said...

belon ni yg mcm kt putrajaya tu ke

man said...

wah..kat kedah pun ade belon gak..kat putra jaya aku pun x dpt naik..ramaiii..

rEd said...

wah best tu klu dpt naik...kt ptrjya ari tu pon dpt tgk jer huuuu

mirachantek said...

aku pergi masa kat putrajaya,
best kan?

are-bue said...

best tgok je la, x dpt naik tiket habis...anyway memang best..harap ade lg tahun depan

Zamz said...

wah bestnyaa naik belonn

kak anie said...

Tak pernah tengok apatah menaikinya...mesti seronok anak2 kalau dpt peluang untuk menaikinya...