nuffnang

Saturday, May 1, 2010

Bandar Dungun, Terengganu





Bandar Dungun dikatakan terkenal kerana aktiviti perlombongan pada masa dahulu, kini lebih dikenali sebagai Bandar Ikan Tenggiri kerana penangkapan ikan tenggiri yang banyak di daerah ini. Untuk maklumat lanjut berkenaan dengan bandar Dungun ini boleh la klik disini.

Untuk kesini, pengunjung boleh melalui lebuh raya pantai timur (LPT) ke Jabur jika dari Kuala Lumpur 
dan masuk ke jalan Jerangau-Jabur dan boleh juga boleh melalui jalan pantai Kuantan-Kuala Terengganu.

Ini antara pemandangan di pantai di bandar Dungun ini, Waktu ini angin bertiup kencang kerana hari macam nak hujan je.Tengok keadaan pantai ini, tidak sesuai untuk mandi kerana pantainya yang curam
  dan merbahaya. Tebingnya macam dah terhakis dek ombak.

pantai di tambak bagi mengelak hakisan dan amat sesuai bagi mereka yang minat memancing.

Selelah pusing- pusing di bandar Dungun ini, singgah jab kat pasar malam.
Banyak ngak makanan yang dijual disini , antaranya satay ikan ini,
ingat dulu masa kanak-kanak je dapat makan satay nie,
tak sangka ada jual plak kat sini.. Sedapppp.  

 Tak lengkap kalau tak beli keropok lekor untuk dibawa pulang.

9 comments:

cik bella said...

hehe..thx ye.blog sy xde update pun.mmg nk wat blog cam gini.byk dh pg tempat2 menarik.tp xde mase nk wat blog..saje suke2 je..hehe.tp kopok losong kat terengganu mmg sedap!cayolah!

HonEyBuNNy said...

Salam..dah lama xmakan satay ikan tu...keropok lekor suka sgt2...;-)

are-bue said...

keropok lekor tu mkn panas2 sedap, x yah goreng.

Ayie89 said...

eh best la... nasib baik aku keja kalau tdak dah lame aku pergi..

Misz_zana'85 said...

suke giler satay ikan tu. time kecik2 dulu selalu beli..10 sen dapat 2 ketul, best2~ XD

follow u~

are-bue said...

sekarang dah 2osen 1 cucuk sate ikan

+akufobia+ said...

erkk.ada ke satay ikan.belum pernah rasa.nak sikit.aa.

Anonymous said...

nak tnye, ada contact number tuk watercolour resort x???

rebellion said...

kerepok lekor tu mesti bro beli kat dengan sekolah rendah sura, cam tempat tu, ekeke